4 טיפים לשינה טובה יותר - הפעם בשביל האמא :)

ארבעה טיפים לשינה טובה יותר - הפעם בשביל האמא :)


אין ספק שכשתינוק מגיע למשפחה הוא מרכז העולם וכל הפוקוס עליו. את תוותרי על אוכל, שינה, יציאה עם חברות וכדומה ותהיי מרוכזת בתינוקך החדש ברוב - אם לא כל שעות היום.

עם זאת, חשוב מאוד שתדאגי גם לעצמך. אין ספק שזהו אתגר, במיוחד בחודשים הראשונים… אני כאן כדי לשתף אותך במספר טיפים שאולי יוכלו לעזור.


כל הבלוגים/ המגזינים להורות/ הפוסטים בפייסבוק בקהילות השונות וברשתות החברתיות בכלל, מוצפים בווידויים של אמהות מקופחות שינה, המציירות את תמונת התשישות המאפיינת את חייהם של הורים לתינוקות שזה עתה נולדו. ברוב המקרים הפנייה של האם היא בחיפוש אחר ייעוץ שינה לתינוק ושאלות כגון "איך גורמים לתינוק לישון יותר?" וכדומה.

בפוסט הזה, אני באה מכיוון אחר ושואלת: "איך גורמים לאמא לישון יותר?!" ואני מבטיחה לך, שאם תצליחי ליישם אפילו חלק, ובאמת לישון כשאפשר החיים שלך ושל תינוקך יראו אחרת לגמרי, כי גם כשאת ישנה טוב - הכל נראה הרבה יותר טוב.



  1. לישון בכל זמן שתינוקך ישן! - אני יודעת שזה נשמע קצת קלישאתי ומשפט כזה שאת שומעת סביבך כל הזמן, אבל לא סתם זהו הטיפ הראשון - הוא הכי חשוב! תינוקות בחודשים הראשונים שלהם אמורים לישון יחסית הרבה שעות ביום.. אני מדגישה שזה "אמורים" ולא כל התינוקות באמת מיישמים את זה, אך אין ספק שהם צריכים את זה. ברור לי שאנחנו לא מכונה שיכולה להירדם בכל זמן נתון בהפרש של כמה שעות, אבל אין ספק שלשכב על הספה ולהרים רגליים אנחנו תמיד יכולות - וזו בדיוק הכוונה. לאפשר לעצמך לנוח כשהתינוק ישן. מטלות הבית יחכו, או ייעשו בזמן שהתינוק ער וסתם בוהה במיטה עם מובייל או שוכב על מזרן הפעילות. כשהוא ער- את ערה ומודעת לגמרי,כשהוא ישן - את נחה.

  2. לא להפריע לתינוק לישון! - נשמע מוזר אה? בטיפ הזה אני רוצה להפריך את ההנחה שתינוק צריך לישון מספר שעות מוגבל במשך היום. ישנן אמהות שפוחדות שבמידה והשינה של התינוק תימשך מעבר לזמן שהוא רגיל לישון, זה ישבש את לוח הזמנים שלו, ויפגע בהמשך היום… אני מאמינה שאם התינוק ישן זה אומר שהוא צריך את זה, שנעים לו וכיף לו לישון. בנוסף לכך - ישנם מחקרים המראים כי אמהות מדוכאות וחרדות יתר על המידה אולי למעשה "מתדלקות" את תשישותן על ידי כך שהן מעירות את תינוקן במהלך הלילה (לדוגמא להאכלה). חשוב לזכור גם שבחודשים הראשונים השינה מאוד חשובה להתפתחות שלהם ולכן חשוב לאפשר להם לישון בכל זמן שהם זקוקים לזה. בטיפ הזה חשוב לי להדגיש שאני לא יועצת שינה מוסמכת אלא רק אמא לשניים שפחות אהבו לישון, ולכן הערכתי כל דקת שינה שלהם - בלילה ובמשך היום. חשוב שתזכרי שכשתינוקך נח - זה הזמן שלך לנוח.

  3. תאפשרי לקרובים אלייך לעזור לך: את סופר-וומן! לגמרי! אין דברים כמוך ואין לך תחליף בעולם הזה! אבל כדי לתפקד הכי טוב שאפשר - את חייבת לישון! תאפשרי לסבא וסבתא לקחת את התינוק ולהיות איתו בזמן שאת ישנה. כשחברה טובה מגיעה, על אף הרצון העז שלך לשבת איתה שעות ולדבר על הכל, שבי קצת, תתעדכני, ואז תשאירי אותה ליהנות שעה עם תינוקך המושלם, לכי להתקלח ולישון קצת (מחקרים מראים ש- 20 דקות יעשו את העבודה מצוין). הזמן הזה לעצמך ייתן לך את הכוחות להיות עם תינוקך וליהנות ממנו הרבה יותר.

  1. תנסי להירגע לפני השינה… במשך כל היום המחשבות והדאגות מטרידות את ראשך. את עייפה מאוד ומותשת ומגיעה למיטה בלילה גמורה מעייפות. ברוב המקרים במצבים כאלו השינה שלך לא תהיה טובה וחזקה. תנסי קצת לפני השינה (למרות שזה כביכול מבזבז לך זמן שינה) להירגע קצת בשיחה עם בן זוגך, חליטת תה חמה, לראות איזה משהו שטותי בטלויזיה או אפילו לקרוא ספר (אם תצליחי :) ). הפעולות האלו ירגיעו קצת את הגוף והנפש לקראת שנת הלילה ויאפשרו שינה טובה יותר.

  • שוב מדגישה שאני לא יועצת שינה מוסמכת- פשוט אמא לשניים שפחות אהבו לישון…

בינתיים, אנחנו בתום תום נדאג עד כמה שאפשר לייצר לתינוק סביבת שינה מאפשרת ונכונה עבורו, עם מוצרים איכותיים, נעימים, בגוונים רכים שיעטפו את תינוקך. תום תום, הפיל החמוד והישנוני, יהיה החבר הטוב ביותר שלו ושניהם ישנו יחד מצוין!

#שינה #לישוןכמותינוק #שינתתינוקות #אמאעייפה #אמאמותשת #איךלהתמודדעםעייפות #סופראמא #תוםתום #שכונתבבלי #איךלעזורלתינוקלישון

0 צפיות
MADE IN ISRAEL